Naszą kolonię rozpoczęliśmy zbiórką o godz. 7.00 przed kościołem św. Szczepana. Zapakowaliśmy swoje bagaże i wyruszyliśmy autokarem w Bieszczady. Po drodze zwiedzaliśmy Lubartów, wtedy dołączyła się do nas 9 osobowa schola z s.M.Marleną Zabłocką. Wspólnie uczestniczyliśmy we Mszy św. w Parafii św. Anny w Lubartowie. Następnie przyjechaliśmy do Sandomierza, gdzie na Rynku czekał już na nas przewodnik. Zwiedzaliśmy Bramę Opatowska, Zbrojownię Rycerską z możliwością przebierania się w starodawne stroje, przeszliśmy przez ucho igielne i szlakiem ks. Mateusza oraz wąwozem królowej Jadwigi i św. Jakuba
    Przenocowaliśmy w Sandomierzu uczestniczyliśmy we Mszy św. i dalej zwiedzaliśmy Sandomierz. O godz. 11.30 ruszyliśmy w dalszą drogę do ośrodka „Zielona Polana” w Bieszczadach. Podczas letniego wypoczynku zwiedzaliśmy Przemyśl: Basztę i lochy. Dodatkowa atrakcją była możliwość zwiedzenia wioski Fantasty, gdzie odbyła się gra terenowa. Fabuła była fascynująca. Wszystkim się podobało. Zwiedziliśmy Kalwarię Pacławską, Krasiczyn – zamek o raz Łańcut. Wielkim powodzeniem u dzieci ciszył się Ogród Botaniczny pod Przemyślem. Innego dnia pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do huty szkła w Krośnie. Dzieci miały także możliwość spróbowania swoich zdolności artystycznych w samodzielnym malowaniu na szkle i wybijaniu monet. Po powrocie dzieci wraz z wychowawcami bawiły się na świeżym powietrzu, wykonywały plakaty dotyczące zwiedzonych atrakcji. Zaprezentowały swoje grupy w formie prezentacji piosenki, mini dramy, skeczów.
    Kolejnego dnia zdobyliśmy góry „Kozi Garb” wraz z przewodnikiem oraz udalismy się na długą wyprawę do Cerkwi greko-katolickiej. Podczas pieszych wycieczek każdego dnia towarzyszył nam pan przewodnik. Dzieci miały okazje wyszaleć się w basenie na terenie ośrodka. Dzieci pełne energii po kolacji brały udział w podchodach. Za poprawne zrealizowanie zadań oraz odnalezienie poszlak i umiejętność zgodnej współpracy w grupach na dzieci czekał SKARB – SŁODKA NIESPODZIANKA. Kolejnego dnia wyruszyliśmy autokarem do Łopuszki Wielkiej, aby tam wsiąść do Kolejki Wąskotorowej „Pogórzanin”. Jechaliśmy ponad godzinę. Po drodze w Szklarach w okolicach Dynowa przejechaliśmy przez najdłuższy w Europie tunel kolejki wąskotorowej liczący 602 m. Innym ciekawym miejscem wartym odwiedzenia było Muzeum Skamieniałości i Minerałów. Inną wycieczką autokarową było dotarcie na największą zaporę na Solinie. Po przybyciu płynęliśmy statkiem.
     Będąc w Przemyślu odwiedziliśmy Siostry Felicjanki z Prowincji Przemyskiej. Modliliśmy się w kaplicy, zwiedziliśmy ogród i płatkarnię. Każdy z nas miał możliwość obejrzeć w jaki sposób powstają opłatki i cieszyliśmy się z resztek po wykrajaniu komunikantów i hostii.
    Korzystając z talentów muzykalnych naszych dzieci zorganizowaliśmy Festiwal Piosenki „Zielona Polana” 2016. W blasku płonącego Ogniska słuchaliśmy piosenek naszych małych artystów, a w ramach kolacji piekliśmy kiełbaski.
Odbyły się konkursy: czystości, plastyczny, mecze piłki nożnej, dyskoteki, podchody, ogniska. Przez cała kolonię towarzyszył nam temat „Dziękujemy za chrzest”. Każdego dnia dzieci miały hasło dnia i miały wykonać zadanie, które było omawiane bądź odgrywane w formie scenek podczas pogodnych wieczorów.
     W drodze powrotnej do Warszawy zwiedziliśmy Muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Codziennie wszyscy koloniści uczestniczyli w Eucharystii w różnych kościołach. Na zakończenie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i nagrody. Pełni wrażeń wróciliśmy autokarem do Warszawy.
     Kierownikiem kolonii były S.M. Wirginetta Sadowska, z wychowawcami s.Katrzyną Pigul, S.M. Marleną Zabłocka i dwiema paniami Weroniką i Magdaleną.

20160703 17271820160709 165304P1010040P1010121P1010180P1010194P1010265P1010503P1010544P1010569P1010655P1010694P1010891P1010727P1010730P1010735

Zapisz

Copyright © 2014. All Rights Reserved.