Wakacje ze świętym Stanisławem Kostką!
Krynica Morska 2018

Wakacje to piękny czas, w którym możemy poznać nowe miejsca, wrócić do tych, które bardzo lubimy, spotkać ciekawych ludzi i odkryć jak piękny jest świat, który podarował nam nasz Stwórca. Schola Promyki Miłosierdzia, ministranci i dzieci zaprzyjaźnione z naszą parafią w dniach 25.06 – 05.07. 2018 r. wzięły udział w kolonii letniej w nadmorskiej miejscowości Krynica Morska. Naszym dzieciom, których łącznie było 40 towarzyszyli dorośli: s.M. Klaudia Gutowska, s.M. Florentyna Szostak, O. Tomasz Rakowski, Pani Ewa Makowiecka i Pani Elżbieta Główka. Wakacyjna przygoda rozpoczęła się błogosławieństwem O. Proboszcza Wiesława Kulisza, po którym odjechaliśmy autokarem na spotkanie z polskim morzem.

Patronem kolonii był św. Stanisław Kostka. Dzieci każdego dnia poznawały historię życia tego świętego jezuity. Z zaciekawieniem oczekiwały na kolejną porcję wiadomości o jego rodzinie, marzeniach, planach i drodze do świętości. Święty Stanisław z pewnością wyprosił nam piękną pogodę i bezpieczny pobyt nad morzem i licznych wycieczkach po nadmorskich miejscowościach i nie tylko ponieważ dotarliśmy nawet na Kaszuby. Podczas codziennej Eucharystii dzieci modliły się nie tylko w intencji naszej kolonii ale także pamiętały o wszystkich, którzy zostali w Warszawie.

Ahoj przygodo! Po przyjeździe do Krynicy przywitaliśmy się z morzem, najwyraźniej czekało na nas! Następnego dnia odwiedziliśmy Szymbark gdzie zastaliśmy mnóstwo atrakcji: najdłuższa deska na świecie, domek do góry nogami, bunkier Gryfa Pomorskiego, domy Sybiraków, w drodze powrotnej wejście na wieżę widokową w Wieżycy. Nie zabrakło także wycieczki na kraniec Polski: Krynica Morska – Piaski: Latarnia Morska w Krynicy, punkt widokowy Piaski leśniczówka-Góra Pirat, Piaski - port rybacki, przejście na plażę - konsumpcja ryby wędzonej a także informacje o małżach Morza Bałtyckiego i Quiz z wiedzy o okolicy. Następnego dnia udaliśmy się do Trójmiasta: Gdańsk, Oliwa, Westerplatte. Spacer po Głównym Mieście: Trakt Królewski, Fontanna Neptuna, bramy obronne, Żuraw, uliczka Mariacka, wnętrze Kościoła Mariackiego. W katedrze oliwskiej wysłuchaliśmy znakomitego koncertu organowego, był także czas na pamiątki.

Dotarliśmy również do Malborka gdzie zwiedziliśmy wspaniały zamek krzyżacki, dzieci chętnie słuchały legend, opowiadanych przez naszą panią przewodnik Magdalenę Wilkanowską towarzysząc nam nie tylko podczas tej wycieczki. Pani Magda i jej mąż Jan Wilkanowski byli naszymi przewodnikami podczas wszystkich wypraw kolonijnych. Trójmiasto odwiedziliśmy dwukrotnie, podczas drugiego pobytu naszym celem było Akwarium i Dar Pomorza w Gdyni, Sopot to oczywiście słynny Monciak i największe w Europie molo a na deser Zoo w Oliwie. Ostatnią atrakcją była wycieczka po Mierzei Wiślanej: Kąty Rybackie - Muzeum Zalewu Wiślanego, Stegna - Muzeum Bursztynu, przejazd kolejką wąskotorową na trasie Stegna – Prawy Brzeg Wisły, wycieczka piesza na Ujście Wisły do Rezerwatu Mewia Łacha (zbieranie bursztynu i muszelek), Jantar – zajęcia edukacyjne w Pasiece u Strusi: dodatkowa atrakcja to spotkanie z parą strusi i degustacja miodu np. z cynamonem. Nie zabrakło także zabaw na plaży, budowania zamków z piasku i kąpieli w morzu dzięki pani Bożenie, która zatroszczyła się o ratowników wodnych dla naszych dzieci aby mogły bezpiecznie pływać i bawić się w Bałtyku.

Bardzo dziękujemy wszystkim za modlitwę, życzliwość i wsparcie finansowe kolonii. Za rok naszym celem jest ziemia podlaska! Zatem do zobaczenia na Podlasiu!

Pozostałe zdjęcia można obejrzeć również w galerii: Wakacje 2018

Copyright © 2014. All Rights Reserved.