Kolonia Integracyjno - Formacyjna DZIECI z parf. św. Szczepana

w KARPACZU 27.06.2015 - 09.07.2015

Naszą kolonię rozpoczęliśmy Mszą św. w Parafii św. Szczepana o godz. 7.00. Po Mszy św. zapakowaliśmy swoje bagaże i wyruszyliśmy autokarem do Karpacza. Po drodze zwiedzaliśmy Wrocław z przewodnikiem szlakiem krasnali. Przyjechaliśmy do ośrodka „U Musa” późnym popołudniem. Podczas letniego wypoczynku zwiedzaliśmy Karpacz, zaporę na Łomnicy, tor saneczkowy „KOLOROWA” , który okazał się największa atrakcją dla dzieci. Udaliśmy się do miejscowego Kościoła w Karpaczu na Eucharystię. Dodatkową atrakcją była możliwość zwiedzenia interaktywnego Muzeum Lego w Karpaczu. Tego samego dnia odbył się Festyn Straży Pożarnej. Skorzystaliśmy więc z niepowtarzalnej okazji by uczestniczyć w pokazach strażaków z państw sąsiadujących z nami / Czechy, Niemcy /.
    Innego dnia pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Bolesławca, gdzie zwiedzaliśmy Manufakturę porcelany polskiej. Dzieci miały także możliwość spróbowania swoich zdolności artystycznych w samodzielnym malowaniu kubków metodą praktykowaną w Manufakturze. Po powrocie dzieci wraz z wychowawcami bawiły się na świeżym powietrzu, wykonywały plakaty dotyczące zwiedzonych atrakcji. Zaprezentowały swoje grupy w formie prezentacji piosenki, mini dramy, skeczów.

Kolejnego dnia zdobyliśmy najwyższy szczyt Karkonoszy ŚNIEŻKĘ 1602 m. Idąc szlakiem czerwonym odwiedziliśmy schronisko Łomniczka, przeszliśmy przez Kocioł Łomniczki, minęliśmy cmentarz ofiar gór. Zregenerowaliśmy siły w schronisku Dom Śląski. Będąc na szczycie Śnieżki zwiedziliśmy kaplicę św. Wawrzyńca oraz z dumą pasowaliśmy naszych dzielnych uczestników kolonii na GÓRSKIEGO TURYSTĘ – dzieci otrzymały złoty medal pamiątkowy. Będąc na szczycie podziwialiśmy piękno gór POLSKICH I CZESKICH.
     Następnego dnia dzieci miały okazje bawić się w Parku Rozrywki Western City. Próbowały swoich sił i umiejętności w różnego rodzaju zabawach i konkursach / pływanie łódką CANOE, jazda konna, płukanie złota, strzelanie z łuku, uzupełnianie krzyżówki, rzut nożem, wspinanie się na pal/. Dodatkowa atrakcją było taniec indiański, pokaz lassa, napad na bank. Korzystając z okazji, że byliśmy w górach udaliśmy się na wycieczkę w góry Sokoliki. Zapoznaliśmy się z tutejszymi legendami. Dzieci pełne energii po obiedzie brały udział w podchodach. Za poprawne zrealizowanie zadań oraz odnalezienie poszlak i umiejętność zgodnej współpracy w grupach na dzieci czekał SKARB – SŁODKA NIESPODZIANKA.
     Następnego dnia dzieci miały możliwość ochłodzić się w atrakcyjnym kompleksie basenów Hotelu Gołębiewski. Mięliśmy także okazję przyjrzeć się z bliska wielkim rybom słodkowodnym pływającym w ogromnym AKWARIUM, które jest wizytówką tego hotelu.
     Nie mogliśmy ominąć jednego z główniejszych zabytków tamtejszych okolic jakim jest Świątynia Wang. Innym ciekawym miejscem wartym odwiedzenia było nowoczesne Muzeum Karkonoskich Tajemnic. Korzystając z talentów muzykalnych naszych dzieci zorganizowaliśmy Festiwal Piosenki Karpacz 2015. W blasku płonącego Ogniska słuchaliśmy piosenek naszych małych artystów, a w ramach kolacji piekliśmy kiełbaski. Mieliśmy możliwość przejechania przez zakręt śmierci. Inną wycieczką autokarową było dotarcie do Zamku Czocha z XIII w. Po przybyciu płynęliśmy statkami po Jeziorze Leśniańskim. Przewodnik odkrywał przed nami tajemnice zamku Czocha prowadząc nas tajemnymi przejściami. Kolejną atrakcją edukacyjną było uczestnictwo w warsztatach z wełny w zagrodzie Agroturystycznej Kowalowe Skały w Wrzeszczynie. Dzieci zapoznały się z regionalnymi wyrobami z wełny owcy Wrzosówki – „Od owieczki do niteczki”. Następnie mieliśmy możliwość zobaczyć zaporę na Jeziorze Pilichowickim z elektrownią wodną. Podczas pieszych wycieczek każdego dnia towarzyszyła nam pani lub pan przewodnik.
     Odbyły się konkursy: czystości, plastyczny, mecze piłki nożnej, dyskoteki, podchody, ogniska. Każdego dnia dzieci miały hasło dnia, zapoznawały się ze świętymi pochodzenia polskiego np.: św. Wojciechem, św. Jadwigą, św. Teresą Benedyktą od Krzyża, św. Stanisławem Kostką, św. Andrzejem Bobolą itd. i miały wykonać zadanie, które było omawiane bądź odgrywane w formie scenek podczas pogodnych wieczorów.
     Pod koniec kolonii pojechaliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku. Dzieci zwiedzały i nocowały na terenie kopalni:

• Zwiedzanie Kopalni Złota
  • Podziemny Spływ Łodzią
  • Wyprawa po złoto i przygodę
  • Płukanie złota
  • Pokaz minerałów
  • Średniowieczny Park Techniki

Ostatniego dnia pojechaliśmy na Jasną Górę. Uczestniczyliśmy w Eucharystii przed Cudownym Obrazem Maryi o godz. 13.30. Zwiedzaliśmy: Kaplicę, Skarbiec, Salę Rycerską, Arsenał, Bastion św. Rocha. Codziennie wszyscy koloniści uczestniczyli w Eucharystii. Na zakończenie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i nagrody. Pełni wrażeń wróciliśmy autokarem do Warszawy. Nad realizacją zadań czuwało 5 osób kadry, wśród nich: o. Waldemar SJ s. Katarzyna M, s.M. Marlena, s. M. Wirginetta - która była kierownikiem kolonii oraz p. Weronika - wychowawczyni. Bazą był Ośrodek „U Musa” w Karpaczu.

Dziękujemy za dofinansowanie naszej kolonii w Karpaczu Miastu Stołecznemu Warszawy - Dzielnicy Mokotów, Fundacji PKO Banku Polskiego i drogim Parafianom.

20150705dsc07011dsc07057dsc07386dsc07473dsc07545dsc07721p1010099p1010162p1010172p1010269p1010299p1010320p1010456p1010517p1010518p1010897sdc12951sdc13566p1020447sdc17043sdc14644sdc15461sdc15571

Zdjęcia można obejrzeć również w galerii: Karpacz

nar 1886

W naszej parafii od kilku lat istnieje dziecięca schola "Promyki Miłosierdzia", która liczy około czterdziestu dziewcząt. Scholę prowadzą siostry felicjanki, S.M. Wirginetta i S. M. Katarzyna. Głównym zadaniem grupy jest przygotowanie oprawy liturgicznej mszy św. w niedzielę o godz. 11.00. Schola prowadzi również śpiew podczas mszy św. roratnich i nabożeństwach drogi krzyżowej dla dnar 1887zieci. W tym roku poprowadziła także śpiew kolęd przed Pasterką.
    Repertuar pieśni jest różnorodny i bogaty, uzupełniany systematycznie o nowe utwory. Podczas prób i śpiewu w kościele, swoją pomocą służą: p. Sławomir Nowak i p. Renata Wytrykowska. Oboje grają na gitarach.

Podczas ostatniego roku organizowane były dla dzieci różnorodne wyjazdy. Podczas ferii zimowych i wakacji dzieci były w Zakopanem i Karpaczu. Brały udział w pielgrzymce do Sokółki, miejsca cudu eucharystycznego. Udały się śladami św. Stanisława Kostki - patrona dzieci i młodzieży, do Przasnysza i Rostkowa. Uczestniczyły w warsztatach muzycznych w Łodzischola6 prowadzonych przez zespół Mocni w Duchu. Niezapomnianą atrakcją była także wycieczka do Cyrku Zalewski przy ul. Górczewskiej oraz do jezuickiego Domu Rekolekcyjnego w Falenicy.

Ważnymi wydarzeniami były oczywiście konkursy organizowane na terenie Warszawy. W V Warszawskim Festiwalu Pieśni Chrześcijańskiej "Zaufaj Panu", pod patronatem Jego Eminencji Kazimierza Kardynała Nycza, dzieci brały udział w trzech grupach i zajęły: Przedszkolaki – I miejsce w kategorii zespół; Młodsza schola – III miejsce w kategorii zespół; Starsza schola – III miejsce w kategorii zespół. Trzy dziewczynki z klas II - III otrzymały wyróżnienie, natomiast w grupie starszej wyśpiewały solo dwa I miejsca i jedno III. W IV Mazowieckim Festiwalu Piosenki z Dobrym Tekstem "Muzyczna Jesień", młodsza schola zajęła III miejsce. Natomiast w IX Wojewódzkim Konkursie Kolęd i Pastorałek starsza schola wyśpiewała wyróżnienie.

O północy, w świętą Noc Bożego Narodzenia w kościele św. Szczepana Pierwszego Męczennika w Warszawie została odprawiona Uroczysta Pasterka w intencji Parafian i Dobroczyńców. Przed Uroczystą Mszą św. można było wysłuchać koncertu kolęd w wykonaniu "Promyków Miłosierdzia" dziecięcej scholi działającej przy parafii Ojców Jezuitów.

schola9

Schola Dziecięca „Promyki Miłosierdzia" – liczy ok. 40 dziewcząt w wieku szkoły podstawowej. Dziewczętami opiekują się siostry felicjanki Wirginetta i Katarzyna. Spotkania odbywają się w Niedzielę w sali o godz. 10.00. oraz w tygodniu, w szkole podstawowej nr 85. Schola animuje śpiew podczas Mszy św. o godz. 11.00 w kościele. Dzieci wyjeżdżają wspólnie na wakacje i organizują ciekawe wyjazdy poza miasto.

schola2schola3schola4  Wycieczka do cyrku

schola12schola5schola6schola7  Wycieczka do Falenicy

schola10schola11schola1 Warsztaty muzyczne w Łodzi

schola13schola14schola15  Święta Lipka

schola17schola18schola19  Rostów

Copyright © 2014. All Rights Reserved.